Критерії оцінювання з іноземної мови, 5 клас НУШ
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
УЧНІВ
З ІНОЗЕМНИХ МОВ У СИСТЕМІ
ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Основними
видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне, семестрове, річне
оцінювання та підсумкова державна атестація. Більшість прийомів поточного
оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь
мовлення, яких щойно навчили, тематичне оцінювання проводиться на основі
поточного оцінювання й виставляється єдиний тематичний бал. Під час виставлення
тематичного бала результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове
оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці семестру за чотирма
видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо).
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів
|
Аудіювання*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця)
розпізнає на слух найбільш поширені слова в мовленні, яке звучить в
уповільненому темпі
|
2
|
Учень(учениця)
розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення в мовленні, яке звучить в
уповільненому темпі
|
|
3
|
Учень (учениця)
розпізнає на слух окремі прості непоширені речення й мовленнєві зразки,
побудовані на вивченому мовному матеріалі в мовленні, яке звучить в
уповільненому темпі
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця)
розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві зразки, що звучать у
нормальному темпі. В основному розуміє зміст прослуханого тексту, в якому
використаний знайомий мовний матеріал
|
5
|
Учень (учениця)
розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на
вивченому мовному матеріалі
|
|
6
|
Учень (учениця)
розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі невеликих за обсягом
текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця)
розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на
вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися, сприймає більшу частину необхідної
інформації, подану у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації
|
8
|
Учень (учениця)
розуміє основний зміст стандартного мовлення в межах тематики ситуативного
мовлення яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких
можна здогадатися. В основному сприймає на слух експліцитно подану інформацію
|
|
9
|
Учень (учениця)
розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих
слів, про значення яких можна здогадатися, а також сприймає основний зміст
повідомлень і фактичну інформацію, подану в повідомленні
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця)
розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих
слів, про значення яких можна здогадатись, а також основний зміст чітких
повідомлень різного рівня складності
|
11
|
Учень (учениця)
розуміє тривале мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів,
про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити в інформаційних текстах з
незнайомим матеріалом необхідну інформацію, подану у вигляді оціночних
суджень, опису, аргументації
|
|
12
|
Учень (учениця)
розуміє тривале мовлення й основний зміст повідомлень, сприймає на слух
подану фактичну інформацію в повідомленні
|
|
* Обсяг тексту, рівень
складності, лексична та грамматична наповнюваність, тематика текстів формуються
вчителем відповідно до Програмових вимог, для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.
|
||
Читання*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє
розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався
|
2
|
Учень (учениця) вміє
розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що
вивчався
|
|
3
|
Учень(учениця) вміє
розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу,
що вивчався
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє
читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, побудовані на
вивченому матеріалі. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді
оціночних суджень за умови, що в текстах використовується знайомий мовний
матеріал
|
5
|
Учень (учениця) вміє
читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, які можуть
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.
Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису
за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
|
|
6
|
Учень/учениця вміє
читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити
необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за
умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє
читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих
слів, про значення яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію
в текстах інформативного характеру
|
8
|
Учень (учениця) вміє
читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих
слів, знаходити й аналізувати потрібну інформацію
|
|
9
|
Учень (учениця) вміє
читати з повним розумінням тексти, використовуючи словник, знаходити потрібну
інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) вміє
читати з розумінням основного змісту тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний
текст, установлюючи логічні зв'язки всередині речення та між реченнями
|
11
|
Учень (учениця) уміє
читати тексти, аналізує їх і робить власні висновки, розуміє логічні зв'язки
в рамках тексту та між його окремими частинами
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє
читати тексти, аналізує їх і робить висновки, порівнює отриману інформацію з
власним досвідом. У повному обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного
рівня складності
|
|
* Обсяг, тематика, характер
текстів для читання визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для
кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
|
||
Говоріння*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) знає
найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у
мовленні, допускає фонематичні помилки
|
2
|
Учень (учениця) знає
найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно
використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки
|
|
3
|
Учень (учениця)
використовує в мовленні прості непоширені речення з опорою на зразок, має
труднощі у вирішенні поставленого комунікативного завдання в ситуаціях на
задану тему, допускає фонематичні помилки
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє
в основному логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при цьому
використовуючи обмежений словниковий запас та елементарні граматичні
структури. На запит співрозмовника дає елементарну оціночну інформацію,
відображаючи власну точку зору
|
5
|
Учень (учениця) уміє
в основному логічно побудувати невеличке монологічне висловлювання та
діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки при використанні лексичних
одиниць. Усі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
|
|
6
|
Учень (учениця)
упевнено розпочинає, підтримує, відновлює та закінчує розмову у відповідності
з мовленнєвою ситуацією. Усі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє
зв'язно висловлюватись відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити
повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст прочитаного,
почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та
відповідати на них
|
8
|
Учень (учениця) уміє
логічно висловитись у межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а
також у зв'язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи
власне ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі
репліки. Учень в основному уміє у відповідності з комунікативним завданням
використовувати лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає
фонематичних помилок
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє
логічно висловлюватись у межах вивчених тем, передавати основний зміст
прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, уживаючи
розгорнуті репліки, у відповідності з комунікативним завданням використовує
лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає фонематичних помилок
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) уміє
без підготовки висловлюватись і вести бесіду
в межах вивчених тем,
використовує граматичні структури й лексичні одиниці у відповідності з
комунікативним завданням, не допускає фонематичних помилок
|
11
|
Учень (учениця) уміє
логічно й у заданому обсязі побудувати монологічне висловлювання та
діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури й лексичні одиниці
у відповідності до комунікативного завдання, не допускаючи при цьому
фонематичних помилок
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє
вільно висловлюватись і вести бесіду в межах вивчених тем, гнучко та
ефективно користуючись мовними та мовленнєвими засобами
|
|
*Обсяг монологічного
висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і
тематика, лексична та граматична наповнюваність визначаються вчителем
відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.
|
Письмо*
Рівень навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень
|
Грамотність
|
|
Припустима кількість
орфографічних помилок
|
Припустима кількість
лексичних, граматичних і стилістичних помилок
|
|||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє
писати вивчені слова, допускаючи при цьому велику кількість орфографічних
помилок
|
8
|
9
|
2
|
Учень (учениця) уміє
писати вивчені словосполучення
|
6
|
9
|
|
3
|
Учень (учениця) уміє
писати прості непоширені речення відповідно до комунікативної задачі проте
зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно
насичений
|
6
|
8
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє
написати листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та
граматичних структур, допускаючи помилки, які ускладнюють розуміння тексту
|
6
|
6
|
5
|
Учень (учениця) уміє
написати коротке повідомлення за зразком у межах вивченої теми,
використовуючи обмежений набір засобів логічного зв'язку при цьому відсутні
з'єднувальні кліше, недостатня різноманітність ужитих структур, моделей тощо
|
4-5
|
5
|
|
6
|
Учень (учениця) уміє
написати коротке повідомлення/лист за зразком у відповідності до поставленого
комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню кількість з'єднувальних
кліше та посередня різноманітність ужитих структур, моделей тощо
|
4-5
|
5
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє
написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком у відповідності до
заданої комунікативної ситуації, допускаючи при цьому ряд помилок при
використанні вивчених граматичних структур. Допущені помилки не порушують
сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше,
різноманітні структури, моделі тощо
|
4
|
4
|
8
|
Учень (учениця) уміє
без використання опори написати повідомлення за вивченою темою, зробити
нотатки, допускаючи ряд помилок при використанні лексичних одиниць. Допущені
помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі тощо
|
3
|
3
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє
написати повідомлення на запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд
орфографічних помилок, які не ускладнюють розуміння інформації, у роботі
вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі
тощо
|
3
|
2
|
|
10
|
Учень (учениця) уміє
написати повідомлення, висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати
особистого листа, при цьому правильно використовуючи вивчені граматичні
структури у відповідності до комунікативного завдання, використовуючи
достатню кількість ідіоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, моделей тощо
|
2
|
1
|
|
IV. Високий
|
11
|
Учень (учениця) уміє
написати повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках
тем, пов'язаних з повсякденним життям. Даються при наявності несуттєвих
орфографічних, які не порушують акту комунікації (британський або
американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах
тощо)
|
1-2
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє
подати в письмовому вигляді інформацію у відповідності з комунікативним
завданням, висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно
використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури
|
|||
* Обсяг письмового
повідомлення, його тематика, структура, повнота розкриття змісту, лексична
насиченість і рівень граматичної компетентності, наповнюваність визначаються
вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу
|
Немає коментарів:
Дописати коментар